Przygotowany na rocznicę śmierci Jana Pawła II dokument „21:37” sentymentalnie przypomina zbiorowe wzruszenie i pojednanie, nie mówiąc nam dziś wiele nowego – poza tym, że niewiele z tego gestu zostało.
„Has. Kroniki wyobraźni” to przegląd dzieł wybitnego reżysera z okazji 100. rocznicy jego urodzin. I dobra okazja, by przypomnieć sobie tę twórczość – lub nadrobić zaległości.
Czy producentom grozi bankructwo, o co chodzi z aferą wokół filmu „Ministranci” i jak naprawić sytuację polskiego kina. Rozmowa z Leszkiem Bodzakiem, założycielem firmy producenckiej Aurum Film.
Prowadzę normalne skromne życie, jeżdżę tramwajami, metrem, rowerem. Sama robię zakupy, sprzątam w domu. Ale ludzie mają zupełnie inne wyobrażenie na ten temat – mówi aktorka Sandra Drzymalska, laureatka Paszportu Czytelników POLITYKI.
Wbrew prognozom części krytyków polskie kino ma się dobrze. Zwłaszcza to skierowane do młodzieży – i promowane przez gwiazdy internetu.
27. gala wręczenia Orłów w Teatrze Polskim wyglądała jak powtórka z festiwalu filmowego w Gdyni. Pomijając fakt, że ceremonię pierwszy raz od lat transmitowała na żywo TVP, było to święto kina polskiego z dominującym udziałem i silnym wsparciem międzynarodowym, ale dedykowane Ukrainie.
Za duży sukces odniosłem. Nienawidzono, że wszędzie mnie pełno, że znowu ja. I mam za swoje: 25 lat ignorowania – mówi Daniel Olbrychski w rozmowie przed 80. rocznicą urodzin.
Sprawdziłam w leksykonie, kto to jest ten reżyser. No i postanowiłam nim zostać – mówi Kamila Tarabura, laureatka Paszportu POLITYKI za debiut fabularny „Rzeczy niezbędne”.
Cokolwiek powiedzieć o „Putinie” Patryka Vegi, może to zadziałać jak reklama, na którą ten film nie zasługuje.
Za dojrzałe operowanie niedopowiedzeniami tam, gdzie emocje domagają się krzyku. Za konsekwentnie przedstawiony i przekonujący obraz procesu przepracowywania traum i fascynujące portrety kobiet w kryzysie.